Feltámasztott szerelvényeket vetnek be a HÉV-en, hogy tartani tudják a menetrendet
A járművek 60 év szolgálat után nyugdíjba mennek, de a társaság most négyet felújít és ismét hadrendbe állít.
A járművek 60 év szolgálat után nyugdíjba mennek, de a társaság most négyet felújít és ismét hadrendbe állít.
Egy ilyen volumenű járműbeszerzés legalább 3-4 éves folyamat, és a hozzá szükséges infrastruktúrafejlesztés is sok milliárdos tétel.
Hársfatea volt, Lázár János és a MÁV vezére nem. Nemcsak ők, a fideszes tagok sem mentek el a főváros Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság rendkívüli ülésére. Vitézy Dávid nyílt frontot vállal a kormánnyal, ebben pedig úgy fest, partnere a Tisza és a Párbeszéd, valamint a BKK és a BKV, sőt, még a civilek is.
Két, egymásnak teljesen ellentmondó és csak pár hét különbséggel, de ugyanott, a MÁV–HÉV-nél készített menetrendi tervezet is létezik. Eddig csak a szakmai-politikai botrányt kavart, járatritkításról szóló októberi változat volt ismert, most előkerült egy augusztusi, amelyben erről még szó sem volt. Vajon mi változott néhány hét alatt?
A főpolgármester szerint a kormány nem teszi a dolgát, ehelyett járatritkítást tervez a HÉV-nél, amit elfogadhatatlannak nevezett. Egyetértett vele Vitézy Dávid is, bár ő a kormány és Lázár Jánosé mellett Tarlós és Karácsony felelősségét is felvetette. A BKK szakmai igazgatója pedig részletesen elemezte a HVG-nek, miért rossz az ötlet, és miért „csapda” az, amibe a kormányzat kényszeríteni akarja őket.
Csúcsidőben a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhelycsökkenést okozna az állami fenntartó járat- és kapacitásszűkítési terve. Mióta az államé a HÉV, jobban rohad, mint előtte: a kocsik átlagéletkora már közel 50 év, újak vásárlására nincs pénz.
A rendőrséghez az első félévben mindössze 49 bejelentés érkezett a H8-as HÉV-vonallal kapcsolatban, ahol sokak szerint kritikussá vált a helyzet az egyre több nehezen kezelhető, kötekedő vagy kábult utas miatt. A hatóság és a MÁV is elismeri, hogy vannak problémák, elmondták, hogyan próbálják ezeknek elejét venni, vagy ha ez nem sikerül, felderíteni az ügyeket.
Miközben a munkavállalók fizetése alig követte le az inflációt, a felügyelőbizottságok elnökei és tagjai sokszoros fizetésemelést kaptak 2022 óta a miniszter alá tartozó cégeknél.
Márciustól élnek a változások.
Hiába utaznak a szentendrei vonalon naponta 116 ezren, a reggeli csúcsidőből is maradnak ki járatok.
Nagy Bálint szerint egyébként nincs baj, aki szeretné március 1-je után használni a HÉV-et, az tud vásárolni országbérletet vagy vármegyebérletet.
Vitézy Dávid szétszálazta, hogyan működött eddig a fővárosi és az agglomerációs közlekedést összekötő bonyolult megállapodás.
Karácsony Gergely Lázár János ötletére, miszerint kivonulnának a fővárosi közlekedésből, pár nappal ezelőtt azt mondta, reméli, hogy ez csak egy vicc.
A baleset miatt a Margit híd és a Szentlélek tér között vágánykorlátozás volt életben, de mostanra feloldották.
Minden eddiginél kedvezőbb bérletrendszerrel igyekszik a kormány az utazók kedvében járni. A Vármegye- és Országbérlet hasonló (csak egy kicsivel drágább), mint amit Németország vezetett be párt hete az általános drágulás hatásait enyhítendő. A vármegyebérlet ettől függetlenül olcsóbb lesz mint a BKK-bérlet és egyaránt érvényes lesz a MÁV-START, a MÁV-HÉV, a GYSEV vonatain, illetve a Volán buszain, de azért lesznek kivételek.
Az érintett szakaszon forgalomkorlátozásra kell számítani.
A lap szerint nem várták meg a tárgyalásos szakasz lezárultát, így nem is lehet tudni, mennyiért vállalta volna a szállítást a két pályázó.
Összekötnék a gödöllői HÉV-et a 2-es metróval. A HÉV azonban egy ideje nem a BKV-é (Budapesté), hanem a MÁV-é (az államé), így el kellene dönteni, mégis hol és hogyan lesz egy fővárosi vonalból állami vonal.
A szentendrei HÉV 5-ös metróra való átnevezése a legtökéletesebben mutatta meg, mi zajlik a színfalak mögött: több száz milliárd forint elköltésén megy a vita, nem mindegy ugyanis, melyik HÉV-et fejlesztenék, és mivé. Az infrastruktúra felfejlesztésére még, úgy tűnik, lesz is pénz, annál nagyobb kérdés, hogy miből cserélnék le a 98 HÉV-szerelvényt.